Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1550460   COACHING EMOCIONAL. Eines d’aplicació a l’aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/7/2024 - 19/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ANPE_Sindicat independent
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Descripció i   Metodologia:   En el context escolar les relacions socials que nens i nenes tenen amb el professorat i l'alumnat exerceixen una poderosa influència tant en el seu interès i motivació per l'escola com en la seva vida personal, social i emocional. En aquest sentit, s'ha constatat que aquell alumnat que perceb un major grau de suport dels seus professors/es, dels companys/es i família, manifesten una major motivació i interès per les activitats escolars, s'impliquen més activament en metes prosocials i la seva autoestima és més positiva.
Sens dubte, el desenvolupament de l'autoestima és molt important per a la vida de tot ésser humà. El seu adequat desenvolupament de determinar la qualitat de les seves relacions interpersonals, la seva assertivitat i la capacitat per resoldre conflictes contribuirà en un creixement personal més ple. Creiem que les persones amb una alta educació emocional i autoestima troben el sentit de la vida, aprofiten les possibilitats que se'ls ofereix per al desenvolupament personal i social, es mostren desitjoses d'aprendre i treballar, són optimistes, alegres, actives, gaudeixen la vida, estimen i cuiden el seu cos.
En aquest sentit, aquesta formació ofereix les claus per arribar a un aprenentatge transformador que té en compte les emocions, els sentiments, la sensibilitat, les potencialitats i les relacions conscients dels membres de la comunitat educativa.
Aquest curs s’imparteix amb la modalitat d’e-learning, 100% on line de manera asíncrona. Mitjançant el Google Site i la documentació del curs, els participants realitzaran reflexions i valoracions grupals i individuals.
Aquest curs de 30h té un cost de 40€ per als afiliats/des i de 90€ per als no afiliats/es i es farà difusió per la pàgina web, les xarxes socials i el correu electrònic.
  
Objectius   • Proporcionar un model d'aprenentatge transformador que connecti emoció i aprenentatge.
• Facilitar recursos i eines de coaching que reforcin al professorat l'autoconeixement i l'autoestima, ajudant-lo a descobrir tot el seu potencial creatiu i emocional.
• Aportar eines que ajudin a dissenyar classes enriquidores que proporcionin una millora en el desenvolupament personal, emocional i acadèmic.
  
Continguts   •Què és el coaching emocional?
•La aliança com a eina de la relació interpersonal
•Sense emoció no hi ha aprenentatge!
•MAI + = Motiu + Acció + Incentiu La fórmula de la motivació.
•Habilitats del coach emocional.
•El meu pla d'acció.

COMPETÈNCIES
•Escolta activa.
•Empatia.
•Tolerància a la frustració.
•Motivació i capacitat d'assoliment.
•Iniciativa i actitud proactiva.
•No enjudiciar, acceptació de l'altre.
•El coach com a facilitador i guia.
•Capacitat creativa.
•Esperit emprenedor.
•Tendència a la innovació.
•Flexibilitat i adaptació.
•Assertivitat i habilitats de comunicació.
•Resilència

PROGRAMA
•MÒDUL 1. El coaching emocional, una eina eficaç, un procés de canvi. Principis d'aplicació. (4 hores)
•MÒDUL 2. Habilitats del coach: el talent d'un líder. (6 h)
•MÒDUL 3. Habilitats del coach: el líder en acció. (6 h)
•MÒDUL 4. El procés de coaching emocional: dissenyant objectius. (4 h)
•MÒDUL 5. Creativitat i innovació educativa. (6 h)
•MÒDUL 6. Creació d’un pla d’acció. (4 h)
  
Formador/a   Benet Ándujar Cuadrado
  
Avaluació   • L’alumnat haurà de realitzar el 100% de les activitats programades de manera satisfactòria, incloent la participació als fòrums i als grups de treball.
• Participació activa, com a mínim al 80% de les sessions asíncrones
• Les persones assistents hauran de tenir la càmera i el micròfon activat seguint les instruccions de la persona formadora.
• S'ha de respondre el qüestionari de satisfacció de la formació realitzada

En acabar el curs l’alumnat ha de ser capaç de:
• Identificar les diferents fases del procés de coaching.
• Crear un programa d’intervenció diari a l’aula.
• Identificar i treballar habilitats de Coach emocional.
• Dissenyar amb l’alumnat els objectius.
• Utilitzar un vocabulari emocional.
• Treballar els diferents nivells d’escolta.
• Generar una aliança dissenyada amb l’alumnat.
• Aprendre a prioritzar, posivititzar, preguntar, potencialitzar amb l’alumnat.
• Conèixer el procés de la creativitat.
  
Requisits de  certificació   - Participar activament a les activitats que es proposen i realitzar totes les tasques de manera satisfactòria.
- Entregar tots els treballs, exercicis i treballs finals que s'escaiguin i superar-ne l'avaluació.
- Participar activament als debats, xats i fòrums de Moodle.
-Participació mínima 80% de les sessions online.
- Completar la valoració final del curs i del formador.
  
Persones  destinatàries   Internivells: Educació Primària-Secundària i Formació Professional
  
E-mail   barcelona@anpe.es
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/11/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).